Klachtenprocedure
Soms gebeurt het dat je niet tevreden bent over hoe de begeleiding loopt. Of het kan zijn dat de samenwerking met je begeleider(s) moeilijk loopt.
Als je ontevreden bent, probeer je best eerst hierover te praten je begeleiding. Als dat niet helpt of als je je niet gehoord voelt, kan je een klacht neerleggen.
Waar kan je terecht met een klacht?
- Bij de teamcoördinator van de betrokken afdeling (via de meldingspagina)
- Bij de ombudsdienst van Sporen:
Dit zijn stafmedewerkers die niet gebonden zijn aan een afdeling.
Zij zijn aangesteld om een klacht op een goede manier op te volgen en samen naar een oplossing te zoeken.
Tel: 016 38 76 00
Adres: Geldenaaksebaan 428, 3001 Heverlee
Mail: ombudsdienst@sporen.be
- Bij een externe vertrouwenspersoon, niet verbonden aan Sporen. Hij luistert en zoekt naar oplossingen als je een ernstige klacht hebt over onze werking. Je kan schrijven naar:
Gie Kiesekoms, Redingenstraat 6, 3000 Leuven
E-mail: gie.kiesekoms@cawoostbrabant.be
- Bij de JO-LIJN. Dit is het gratis telefoonnummer van de ombudsdienst voor ouder(s) en jongeren in de Jeugdzorg.
Tel: 0800/900.33, op maandag van 9 tot 13 uur en op woensdag en vrijdag van 13 tot 18 uur.
Mail: jo-lijn@opgroeien.be
- Bij externe bemiddeling via Integrale Jeugdhulp
Tel: 016 26 73 07
Mail: bemiddeling@vlaamsbrabant.be
- Bij de Vlaamse Toezichtcommissie als je vindt dat je rechten m.b.t. je gegevensverwerking geschonden zijn.
https://overheid.vlaanderen.be/vlaamse-toezichtcommissie